Thursday, March 14, 2019

bahan sermon johannes nababan



Bahan Sermon : Minggu, 20 Januari 2019 (2 Set. Epiphanias)
Evangelium : Markus 1:21-28
Thema : Huaso ni Debata na Pangoluhon
Patujolo
 Molo ta paihut-ihut do surat ni si Markus 1:21-18 on, tangkas do taida ia Tuhan Jesus dohot angka murid Na mambaen sada halongangan bolon di Kapernaum, sada huta na adong di di topi ni danau Galilea. Hatiha I jumpang ma ari Sabat, masuk ma Jesus tu ruang peribadahan jala mangajar ma Ibana disi. Alana adong do sada tradisi di halak Yahudi, boido halak na hadir di peribadahan I pasahaton  hata ni Debata (marjamita). Kesempatan on ma di buat Jesus laho mangajar jala pasahathon hata ni Debata. Mengenai aha na di ajarhon ni Jesus marhite pangajarionna dang pola di surat si Markus, alai mancai jelas do di patorang si Markus songon dia huaso ni pangajarion ni Jesus di hatiha i.
Hatorangan ni turpuk
Di surat on si Markus do, adong dua pengaruh na penting si ida on ta melalui pangajarion ni Jesus na di huta Kapernaum. Na parjola, Masai godang do jolma di hatia I longang marnida pangajarion ni Jesus (Ayat 22). Longan harana pangajarion ni Jesus berbeda dohot pangajarion na biasana di bege nasida sian angka si boto surat ni halak Yahudi. Na padua hon, tondi na hodar (roh jahat) targanggu alani huaso ni pangajarion ni Jesus na sun Badia I (Ayat 24). On hal menarik boi ta ida, bahwa tondi nahodar (roh jahat) tong do hape ro tu peribadahan ni halak na manomba Debata. Alai kehadiran ni Jesus di peribadahan I mambaen sibolis (tondi na hodar) I gabe dang tenang jala targanggu. Siala na badia si tutu do Jesus I, bahakan di catat si Markus do, marhuaso do Jesus palahoon/ paluarhon tondi na hodar I sian jolma na ni soropan na I (Ayat 25-26). Marnida na masa I, mansai longan situtu ma jolma na adong disi (Ayat. 27), alai holan longan do nasida, dang na gabe porsea nasida tu Jesus. Sebenarna dang holan na longang I na di haraphon ni Jesus, alai nian gabe porsea ma nasida tu pangajarion ni Ibana. Molo tarimang-rimangi masai tragis do haporseaon ni halak jahudi na marnida halongangon marhite huaso ni Jesus I, nga di tangihon nasida hata ni Debata langsung sian Tuhan Jesus, di pataridahon do tong sada halongangan (mujizat) secara langsung, (molo hata ni halak sonari didok do LIVE).
 Mungkin sahali godang do hita halak Kristen di jaman sonarion na naung secarang langsung mangarasahon huaso ni Debata tu parngoluon ta, alai dang ta haporseai Tuhan I marhite hamubaon ni roha. sian dia do boi hita mangulahon ulaonta?, sian dia do hasehaton ta?, sian dia do hamalumon ni sahit ta?, sian dia do rezeki na ta dapot gabe boi hita berkesukupan jala boi hita pasingkolaon ianakhon ta? Angaka halongangan bolon I na tahilala nasai  laon i, dang dao i halani huaso ni Debata nasa I tontong mian jala tongtong mandongani hita disiganup ari dohot disagaup tingki di parngoluonta. 
Sipahusor-husoron
marhite Markus 1:21-28 di paingot hita, asa naeng ma nian hita lebih memaknai Huaso ni Debata na Pangoluhon Hita, ai nungga pola hita godang mangalami halongangan bolon di parngoluonta. Naeng ma nian haburjuon ni Tuhan I ta halashon marhite pandohan hamauliaten godang dohot pangulaon na marhamubaon ni roha. Asa lam tangkas hita mananda huaso na sum badia I parngoluonta disiganup ari dohot disiganup tingki.
Bahan Sermon : Minggu, 27 Januari 2019 (3 Set. Epiphanias)
Evangelium : Yesaya 45:18-25
Thema : Tunduklah Kepada Allah Pencipta
Patujolo
          Segala na adong di portibion, sian timur sahat tu barat, sian selatan sahat tu utara, dohot sian banua toru sahat tu banua ginjang dang terjadi dengan sendirina,  adong do sada huaso na manjadihon I (menciptkan/ manompa). Ndang dohot sendirina adong, bulan I, mataniari I, dohot bintang I, rodi dohot dekke na di tonga laut, dohot pidong na martonga-tonga langit, alai sude na i di jadihon/ditompa Debata marhite-hite huaso Na.  sude na dijadihon ni Debata mansai uli, taratur jala denggan situtu. Di jadihon Ibana do udan mangaeki tano na horing dohot angka na asing na mambaen hangoluan tu nasa naditompaNa. Jala huaso ni Debata sitompa na sana na adong on do di surathon buku ni panurirang Jesaya on lao paingothon bangso Israel nang hita di tingkion, asa totap hita marhaporusan jala Biar mida Jahowa (18-19).
Hatorangan ni Turpuk
          Ndang adong debata nalain songon Debata ni Israel, naso mar habosanan manjou bangso I mulak tu Ibana, nang pe terkadang bangso I manimbil sian dalan na ni halomoon ni Debata, alai sai marpangulahi do roha-Na mida bangso napinillit-Na i. Di ayat 20 on didok do “Marluhut ma hamu jala rap ro ma hamu tu lambungkon”, na paboahom do I, di hasiholi Debata do bangso I asa marhaporusan tu Ibana, Debata na marhuaso jumadihon portibion.  Asa unang sarupa bangso I tu bangso naso marbinoto, najumadihon hau gabe ganaganaan ni nasida.  Bahkan di ayat 21, sangat jelas do disurathon di buku ni si Jesaya on, bahawa Debata do nasai tontong mandongani bangso I mulai sian narobi nasai tontong mangalehon tua, sada Ibana do na marhuaso ndang adong debata na lain selain Ibana. Pandohan ni Debata marhite surat ni panurirang Yesaya on, sebagai bukti kesetiaan-Na tu bangsa Israel, umbahen na ido didok Ibana do na manompa (18), Ibana do na patandahon diri-Na (19), jala Ibana na paluahon (20-21).
          Ayat 23-25 on sada pernyataan yang sangat luarbiasa doon tu bangso Israel, Alana Debata  pola do marmangmang (bersumpah) Ibana marhite hata hatigoran naso tupa mulak, ingkon do lompit sogot nasa ulu ni tot marsomba tu Ibana. Ayat on sada pernyataan langsung doon bahwa Debata nanaeng patuduhon huaso nai tu ganup jolma, asa nian jolmai menyadari  holan Ibana do Debata na tigor jala na tuk gogo manggomgomi nasa jolma.
Sipahusor-husoron
Hata ni Debata na sinurathon ni panuriang Yesaya bindu 45 on  sangat relevan hita rimang-rimangi di hamajuon ni jaman on. Terkadang teknologi dohot hepeng di anggap sebagai tuhan, naboi mangalehon hangoluan tu manisia. Nga lupa be jolma I na manjadion sude nai Debata na gok marhuaso I do . Sialani I unang be hita marhaporusan tu angka na tinompa, alai tu Debata Panompa I ma hita langsung marhaporusan. Asa tanda hita na Tunduk tu Debata na Manompa Hita, marhite hasation ta mamuji jala pansangphon Ibana, huhut mangulahon angka nanihalomohon ni roha-Na.

Bahan Sermon  Minggu, 3 Februari 2019 (4 Set. Epiphanias)
Evangelium : Lukas 4:16-21
Thema : Injil Yang Membebaskan
Pendahuluan
Injil (kabar baik) adalah kabar suka cita tertinggi yang pernah menyapa manusia. Kabar baik ini memberitakan kedatangan Tuhan Yesus Kristus sebagai juru selamat yang mambebaskan manusia dari belenggu dosa. Akan tetapi manusia dulu dan kini masih kurang membarikan hati pada kabar baik ini. Hal ini terlihat dalam kitab Lukas pasal yang ke 4 ini. Di sini di kisahkan bahwa Yesus di tolak di tempat kelahirannya di Nazaret, bahkan mengusir Yesus dari tempat di mana Ia di lahirkan (4:28-29). Pada zaman sekarang ini, kekeristenan juga kurang memaknai injil, hal ini dapat dilihat dari keterbukaan hati untuk datang ke gereja beribadah untuk mendengarkan Injil melalui khotbah yang akan disampaikan. Bahkan lebih cendrung menganggap bahwa ibadah itu hanya sekedar formalitas bukan prioritas, artinya beribadah pada hari Minggu di Gereja di lakukan jika tidak ada “acara” atau kesibukan lain (ibadah second priority). Tapi pada nast khotbah ini kita diingatkan bahwa untuk mendengarkan Injil itu sangat penting, seperti Yesus juga datang ke Bait Allah untuk beribadah sekaligus untuk menyampaikan dan mendengarkan Injil.
   Pembahasan/ Refleksi
Yesus adalah Mesias, yang diurapi dan diutus Allah untuk melaksanakan misi penyelamatan Allah (Misi Deo). Dalam Lukas 4:16-21 ini sangat jelas Yesus memproklamirkan diri-Nya sebagai Penyelamat (kabar baik) yang di janjikan /nubuatkan sejak dahulu dalam kitab Yesaya (61:12). Yesus diutus kepada orang-orang miskin, membebaskan orang-orang yang tertawan/ tertindas, serta memberikan penglihatan kepada orang buta (4:18-19). Dalam hal ini kita dapat memaknai dalam dua arti, yaitu secara rohani dan jasmani.
Pada konteks kitab Lukas ini secara rohani memang banyak orang-orang Yahudi yang miskin, tertindas dan buta iman secara rohani. Sehingga Yesus perlu memberitakan kabar baik melalaui pengajaran  dengan tujuan orang-orang Yahudi kembali pada Allah dan melakukan kehendak-Nya. Secara jasmani Yesus juga memberikan makan orang miskin (Mat. 19:21; Mrk 10:21; Luk 18:22), serta mengajarkan pengikutnya untuk memberi makan orang yang sedang kelaparan, dan kepada orang buta Yesus memberikan kesembuhan dengan bisa melihat kembali (Mat. 9:27-31).
          Thema khotbah kita pada minggu ini mengingatkan kita bahwa Injil itu lah yang membebaskan kita. Injil itu adalah Yesus yang dengan kasih setianya membebaskan kita dari setiap pergumulan yang kita alami, baik secara rohani maupun jasmani. Tapi yang menjadi masalah apakah kita sungguh-sungguh mendengarkan Injil itu? Serta dengan hati yang turut iklas mau melakukan segalah yang diperintahkanNya?. Marilah kita mengintropeksi diri kita dalam perenungan, jangan-jangan kita dalam keadaan miskin, tertindas dan buta (rohani & jasmani) akibat ketidak sungguhan kita mendengarkan serta melakukan Injil itu dalam kehidupan kita. Sehingga kita patut lebih sungguh lagi untuk mendengarkan Injil yang dapat Membebaskan kita. Amin

No comments:

Post a Comment

Khotbah semptember 2020

 Minggu, 6 September 2020, 13-Set Trinitatis Tema : Manusia Tidak Untuk Diperjual-belikan Ev : Matius 27: 1-10 Pengantar Era globalisasi...