Bahan Sermon : Minggu, 20 Januari 2019
(2 Set. Epiphanias)
Evangelium : Markus 1:21-28
Thema : Huaso ni Debata na Pangoluhon
Evangelium : Markus 1:21-28
Thema : Huaso ni Debata na Pangoluhon
Patujolo
Molo ta paihut-ihut do surat ni si Markus
1:21-18 on, tangkas do taida ia Tuhan Jesus dohot angka murid Na mambaen sada
halongangan bolon di Kapernaum, sada huta na adong di di topi ni danau Galilea.
Hatiha I jumpang ma ari Sabat, masuk ma Jesus tu ruang peribadahan jala
mangajar ma Ibana disi. Alana adong do sada tradisi di halak Yahudi, boido
halak na hadir di peribadahan I pasahaton
hata ni Debata (marjamita). Kesempatan on ma di buat Jesus laho mangajar
jala pasahathon hata ni Debata. Mengenai aha na di ajarhon ni Jesus marhite pangajarionna
dang pola di surat si Markus, alai mancai jelas do di patorang si Markus songon
dia huaso ni pangajarion ni Jesus di hatiha i.
Hatorangan ni turpuk
Di
surat on si Markus do, adong dua pengaruh na penting si ida on ta melalui
pangajarion ni Jesus na di huta Kapernaum. Na parjola, Masai godang do jolma di
hatia I longang marnida pangajarion ni Jesus (Ayat 22). Longan harana
pangajarion ni Jesus berbeda dohot pangajarion na biasana di bege nasida sian
angka si boto surat ni halak Yahudi. Na padua hon, tondi na hodar (roh jahat)
targanggu alani huaso ni pangajarion ni Jesus na sun Badia I (Ayat 24). On hal
menarik boi ta ida, bahwa tondi nahodar (roh jahat) tong do hape ro tu
peribadahan ni halak na manomba Debata. Alai kehadiran ni Jesus di peribadahan
I mambaen sibolis (tondi na hodar) I gabe dang tenang jala targanggu. Siala na
badia si tutu do Jesus I, bahakan di catat si Markus do, marhuaso do Jesus
palahoon/ paluarhon tondi na hodar I sian jolma na ni soropan na I (Ayat
25-26). Marnida na masa I, mansai longan situtu ma jolma na adong disi (Ayat.
27), alai holan longan do nasida, dang na gabe porsea nasida tu Jesus.
Sebenarna dang holan na longang I na di haraphon ni Jesus, alai nian gabe
porsea ma nasida tu pangajarion ni Ibana. Molo tarimang-rimangi masai tragis do
haporseaon ni halak jahudi na marnida halongangon marhite huaso ni Jesus I, nga
di tangihon nasida hata ni Debata langsung sian Tuhan Jesus, di pataridahon do
tong sada halongangan (mujizat) secara langsung, (molo hata ni halak sonari
didok do LIVE).
Mungkin sahali godang do hita halak Kristen di
jaman sonarion na naung secarang langsung mangarasahon huaso ni Debata tu
parngoluon ta, alai dang ta haporseai Tuhan I marhite hamubaon ni roha. sian
dia do boi hita mangulahon ulaonta?, sian dia do hasehaton ta?, sian dia do
hamalumon ni sahit ta?, sian dia do rezeki na ta dapot gabe boi hita
berkesukupan jala boi hita pasingkolaon ianakhon ta? Angaka halongangan bolon I
na tahilala nasai laon i, dang dao i
halani huaso ni Debata nasa I tontong mian jala tongtong mandongani hita
disiganup ari dohot disagaup tingki di parngoluonta.
Sipahusor-husoron
marhite
Markus 1:21-28 di paingot hita, asa naeng ma nian hita lebih memaknai Huaso ni Debata na Pangoluhon Hita, ai
nungga pola hita godang mangalami halongangan bolon di parngoluonta. Naeng ma
nian haburjuon ni Tuhan I ta halashon marhite pandohan hamauliaten godang dohot
pangulaon na marhamubaon ni roha. Asa lam tangkas hita mananda huaso na sum
badia I parngoluonta disiganup ari dohot disiganup tingki.
Bahan
Sermon : Minggu, 27 Januari 2019 (3 Set. Epiphanias)
Evangelium : Yesaya 45:18-25
Thema : Tunduklah Kepada Allah Pencipta
Evangelium : Yesaya 45:18-25
Thema : Tunduklah Kepada Allah Pencipta
Patujolo
Segala na adong di portibion, sian
timur sahat tu barat, sian selatan sahat tu utara, dohot sian banua toru sahat
tu banua ginjang dang terjadi dengan sendirina, adong do sada huaso na manjadihon I
(menciptkan/ manompa). Ndang dohot sendirina adong, bulan I, mataniari I, dohot
bintang I, rodi dohot dekke na di tonga laut, dohot pidong na martonga-tonga
langit, alai sude na i di jadihon/ditompa Debata marhite-hite huaso Na. sude na dijadihon ni Debata mansai uli,
taratur jala denggan situtu. Di jadihon Ibana do udan mangaeki tano na horing dohot
angka na asing na mambaen hangoluan tu nasa naditompaNa. Jala huaso ni Debata
sitompa na sana na adong on do di surathon buku ni panurirang Jesaya on lao
paingothon bangso Israel nang hita di tingkion, asa totap hita marhaporusan
jala Biar mida Jahowa (18-19).
Hatorangan ni Turpuk
Ndang
adong debata nalain songon Debata ni Israel, naso mar habosanan manjou bangso I
mulak tu Ibana, nang pe terkadang bangso I manimbil sian dalan na ni halomoon
ni Debata, alai sai marpangulahi do roha-Na mida bangso napinillit-Na i. Di
ayat 20 on didok do “Marluhut ma hamu
jala rap ro ma hamu tu lambungkon”, na paboahom do I, di hasiholi Debata do
bangso I asa marhaporusan tu Ibana, Debata na marhuaso jumadihon
portibion. Asa unang sarupa bangso I tu
bangso naso marbinoto, najumadihon hau gabe ganaganaan ni nasida. Bahkan di ayat 21, sangat jelas do disurathon
di buku ni si Jesaya on, bahawa Debata do nasai tontong mandongani bangso I
mulai sian narobi nasai tontong mangalehon tua, sada Ibana do na marhuaso ndang
adong debata na lain selain Ibana. Pandohan ni Debata marhite surat ni
panurirang Yesaya on, sebagai bukti kesetiaan-Na tu bangsa Israel, umbahen na
ido didok Ibana do na manompa (18), Ibana do na patandahon diri-Na (19), jala
Ibana na paluahon (20-21).
Ayat 23-25 on sada pernyataan yang
sangat luarbiasa doon tu bangso Israel, Alana Debata pola do marmangmang (bersumpah) Ibana marhite
hata hatigoran naso tupa mulak, ingkon do lompit sogot nasa ulu ni tot marsomba
tu Ibana. Ayat on sada pernyataan langsung doon bahwa Debata nanaeng patuduhon
huaso nai tu ganup jolma, asa nian jolmai menyadari holan Ibana do Debata na tigor jala na tuk
gogo manggomgomi nasa jolma.
Sipahusor-husoron
Hata
ni Debata na sinurathon ni panuriang Yesaya bindu 45 on sangat relevan hita rimang-rimangi di
hamajuon ni jaman on. Terkadang teknologi dohot hepeng di anggap sebagai tuhan,
naboi mangalehon hangoluan tu manisia. Nga lupa be jolma I na manjadion sude
nai Debata na gok marhuaso I do . Sialani I unang be hita marhaporusan tu angka
na tinompa, alai tu Debata Panompa I ma hita langsung marhaporusan. Asa tanda
hita na Tunduk tu Debata na Manompa Hita,
marhite hasation ta mamuji jala pansangphon Ibana, huhut mangulahon angka
nanihalomohon ni roha-Na.
Bahan
Sermon Minggu, 3 Februari 2019 (4 Set.
Epiphanias)
Evangelium : Lukas 4:16-21
Thema : Injil Yang Membebaskan
Evangelium : Lukas 4:16-21
Thema : Injil Yang Membebaskan
Pendahuluan
Injil
(kabar baik) adalah kabar suka cita tertinggi yang pernah menyapa manusia.
Kabar baik ini memberitakan kedatangan Tuhan Yesus Kristus sebagai juru selamat
yang mambebaskan manusia dari belenggu dosa. Akan tetapi manusia dulu dan kini
masih kurang membarikan hati pada kabar baik ini. Hal ini terlihat dalam kitab
Lukas pasal yang ke 4 ini. Di sini di kisahkan bahwa Yesus di tolak di tempat
kelahirannya di Nazaret, bahkan mengusir Yesus dari tempat di mana Ia di
lahirkan (4:28-29). Pada zaman sekarang ini, kekeristenan juga kurang memaknai
injil, hal ini dapat dilihat dari keterbukaan hati untuk datang ke gereja
beribadah untuk mendengarkan Injil melalui khotbah yang akan disampaikan.
Bahkan lebih cendrung menganggap bahwa ibadah itu hanya sekedar formalitas
bukan prioritas, artinya beribadah pada hari Minggu di Gereja di lakukan jika
tidak ada “acara” atau kesibukan lain (ibadah second priority). Tapi pada nast
khotbah ini kita diingatkan bahwa untuk mendengarkan Injil itu sangat penting,
seperti Yesus juga datang ke Bait Allah untuk beribadah sekaligus untuk
menyampaikan dan mendengarkan Injil.
Pembahasan/ Refleksi
Yesus
adalah Mesias, yang diurapi dan diutus Allah untuk melaksanakan misi
penyelamatan Allah (Misi Deo). Dalam Lukas 4:16-21 ini sangat jelas Yesus
memproklamirkan diri-Nya sebagai Penyelamat (kabar baik) yang di janjikan
/nubuatkan sejak dahulu dalam kitab Yesaya (61:12). Yesus diutus kepada
orang-orang miskin, membebaskan orang-orang yang tertawan/ tertindas, serta
memberikan penglihatan kepada orang buta (4:18-19). Dalam hal ini kita dapat
memaknai dalam dua arti, yaitu secara rohani dan jasmani.
Pada
konteks kitab Lukas ini secara rohani memang banyak orang-orang Yahudi yang
miskin, tertindas dan buta iman secara rohani. Sehingga Yesus perlu
memberitakan kabar baik melalaui pengajaran
dengan tujuan orang-orang Yahudi kembali pada Allah dan melakukan
kehendak-Nya. Secara jasmani Yesus juga memberikan makan orang miskin (Mat.
19:21; Mrk 10:21; Luk 18:22), serta mengajarkan pengikutnya untuk memberi makan
orang yang sedang kelaparan, dan kepada orang buta Yesus memberikan kesembuhan
dengan bisa melihat kembali (Mat. 9:27-31).
Thema khotbah kita pada minggu ini
mengingatkan kita bahwa Injil itu lah yang membebaskan kita. Injil itu adalah
Yesus yang dengan kasih setianya membebaskan kita dari setiap pergumulan yang
kita alami, baik secara rohani maupun jasmani. Tapi yang menjadi masalah apakah
kita sungguh-sungguh mendengarkan Injil itu? Serta dengan hati yang turut iklas
mau melakukan segalah yang diperintahkanNya?. Marilah kita mengintropeksi diri
kita dalam perenungan, jangan-jangan kita dalam keadaan miskin, tertindas dan
buta (rohani & jasmani) akibat ketidak sungguhan kita mendengarkan serta
melakukan Injil itu dalam kehidupan kita. Sehingga kita patut lebih sungguh
lagi untuk mendengarkan Injil yang dapat
Membebaskan kita. Amin
No comments:
Post a Comment